5 september


Har väl som vanligt inte något superduperjätteintressant att berätta. Skolan rullar på, försöker njuta av solen så mycket som möjligt, äter mängder med hallonmarmelad på skorpor, letar fina tyger och burkar, fyller på strumpbyxeförrådet (varför är inte strumpbyxeförråd ett officiellt ord??),  pressar de sista blommorna jag kan hitta innan hösten kommer (då ska det pressas färggranna löv och klistra upp överallt iih).

Jag är lite nyfiken på vad din absoluta favoritårstid är (åh är så trött på ordet 'favorit')? Vad jag kommer ihåg har jag alltid sagt att jag mest tycker om sommaren eller våren men tror faktiskt jag får ta och sätta hösten på fösta plats för fy vad jag längtar. Förra hösten var ju så himlans fin ☼ Så vilken årstid tycker du om allra mest?

Ha en fin helg!

3 kommentarer:

  1. Hösten och våren tror jag. Båda årstiderna är sådana då det varken är för kallt eller för varmt utan alldeles lagom. Jag gillar våren för att växterna och djuren vaknar till liv. Med hösten gillar jag allt, att man kan dricka te invirad i en filt, regnet, halsdukar och stickade tröjor, träd i brinnande färgen och lena kastanjer.

    SvaraRadera
  2. Höst!
    Jag älskar höst, det är så mysigt att kurra ihop sig under en stickad tröja. Dricka mängder med te och kolla på Harry Potter. Och så naturen, så himla vackert med alla färger!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar hösten. För då kan man bära halsdukar och stickade tröjor utan att folk ifrågasätter.
    Hösten är vacker för den innehåller alla andra årstider på en och samma gång.

    SvaraRadera