1 augusti

längtan om framtiden som aldrig kommer men snart är förbi

Jag vill ha mer havssalt i håret. Jag vill ha fler utflykter i bergen. Jag vill ha fler gula blommor vid vägrenen. Jag vill ha fler böcker att läsa. Jag vill ha fler sommarklänningar sydda. Jag vill ha mer solstrålar letandes genom gardinerna på mornarna. Jag vill ha fler porträtt att teckna. Jag vill ha fler cykeläventyr klockan sju på morgonen. Jag vill ha fler fotografier på Göteborg. Jag vill ha mer sovmorgon. Jag vill ha fler frukostar utomhus. Jag vill ha fler solnedgångsbilder. Jag vill ha mer sand mellan tårna.
   Jag vill ha mer av sommaren samtidigt som jag längtar tills hösten då man får svepa in sig i tjocka koftor och långa kjolar. Då man kan sitta i soffan, titta på en intressant dokumentär och dricka te ur största koppen utan att svettas ihjäl.

Vad vill du mer ha ut av den här sommaren? Bästa boken du hittills har läst i sommar?

6 kommentarer:

  1. Sköna uteritter på min häst, skratt med kompisar, se bra filmer medans regnet låter mot fönstret.
    Har inte läst så mycket i sommar, men ''pappersstäder'' av John Green är helt okej i alla fall!
    kram ♥

    SvaraRadera
  2. Så fin bild!
    Jag vill ha mer tid i solen. Äta nyplockade bär. Sovmorgon. Skriva låtar mitt i natten, utan att behöva oroa sig för att vara jättetrött i skolan dagen efter (haha). Långa promenader med hunden och doften av varm skog. Filmkvällar med vänner.
    De bästa böckerna jag läst i sommar är "Kapitulera omedelbart eller dö"av Sanne Näsling, "Kurt Cobain finns inte mer" av Hanna Jedvik och "Det handlar om dig" av Sandra Beijer. Så fina böcker! <3
    kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha fler tidiga mornar, fler sommarklänningar, massa fler bär och mer äventyr en massa mer äventyr! ^^
    Joo, jag har läst om en prinsessas dagbok 1,2 och 3 (inte hunnit läsa så mycket huh) så jag vet faktiskt inte någon av dom antar jag :3

    SvaraRadera
  4. åh så fin blogg DU har ♥

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha fler ljusa morgnar och kvällsdopp. Mer solkysst hud och havsvindar.

    SvaraRadera