24 juli





tror det är mening att sätta punkt här

Kan väl inte undgå att konstatera att det är GALET varmt och spenderar helst dagarna till att läsa Harry Potter i skuggan av ett träd med ett glas av något kallt att dricka.
   Min absoluta favoritväxt är nog ormbunken (som syns på tredje och sista bilden). Jag tycker de ser så härligt mäktiga ut. Så förutom att läsa i skuggan skulle jag väl helst vilja sova bland ormbunkarna hela dagarna långa.

Hur har du spenderat de senaste dagarna? Vilken är din favoritväxt? 

6 kommentarer:

  1. Och det finns GALET många myggor ://
    Fin header!!
    De senaste dagarna har jag spenderat åt att vila, packa, umgås med dig, ätit en massa tårta och svettats något otroligt ugh.
    Favoritväxt, har ingen aning :oo

    SvaraRadera
  2. Mina senaste dagar har gått ut på att vara på teaterläger, bli uppäten av myggor och glädjas över att två av mina kompisar är det vackraste paret som någonsin skapats.

    Min absoluta favoritväxt är kaktusarna. Jag tycker de är så vackra på något vis, de ser mjuka och snälla ut samtidigt som de är hårda och spetsiga.

    SvaraRadera
  3. men så fint!
    de senaste dagarna har jag spenderat på semester i Italien och jag åker hem om två dagar, har hört att det har varit döende varmt i stora delar av sverige så det har varit bra här!

    det är jättesvårt med favoritväxt men jag gillar: nyponros, kaktus och lotusblomma!

    SvaraRadera
  4. Har spenderat dom senaste dagarna med att tänka på folk jag en gång kände - bland annat dig

    Min favoritväxt är nog ask - tror iallafall det, minns inte riktigt

    SvaraRadera
  5. Så stämningsfulla och fina bilder!
    För det mesta har jag legat på min balkong och ritat och lyssnat på intressanta kulturdokumentärer på sverigeradio:s hemsida. Kan inte låta bli att lyssna på en till, och så ännu en till. Alldeles för bra för att stänga av helt enkelt!
    Har nog aldrig tänkt på vilken som är min favoritväxt, men skulle nog säga kaprifol, rosor och stora träd med prasslande löv och krokiga grenar som ekar och popplar.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. men gud så fina bilder. älskar stämningen(!)

    SvaraRadera